Selamat Datang ke Laman Blog Rasmi Pasukan Pengakap Kelana G (Unit Laut) Daerah Kuala Terengganu. links.


Khamis, 19 Januari 2012

BUKU SKIM LATIHAN DAN PANDUAN PENGAKAP KELANA

Salam Pengakap,


MAKLUMAN, bagi memudahkan urusan tandatangan penguji untuk setiap program mendapatkan 3 Lencana WAJIB dan 1 Lencana PILIHAN di atas borang yang diperakui oleh Persekutuan Pengakap Malaysia, sebuah buku "SKIM LATIHAN PENGAKAP KELANA" telah dikeluarkan oleh PPM pusat. Buku ini mengandungi segala maklumat berkenaan Skim Latihan Pengakap Kelana termasuklah cara2 pemakaian epolet, sejarah pengakap kelana, jenis2 lencana dan tatacara perlaksanaan, dan pelbagai lagi TETAPI apa yang penting dari buku ini adalah BORANG2 PENGUJIAN untuk setiap program Lencana yg disertai serta BORANG PENCALONAN untuk mendapatkan peluang menyertai ANUGERAH BP.


Sehubungan dengan itu, adalah amat penting bagi setiap ahli2 Kelana G yg berusia bawah 26 tahun memiliki buku2 tersebut supaya dengan adanya buku tersebut, sebarang tandatangan penguji boleh terus direkod ke dalam buku ketika selesai melakukan aktiviti pada program Skim Lencana. Harga buku tersebut hanya RM6 SAHAJA di kedai TSCOUT.


Sekian, Harap Maklum.


"WE GROWTH THROUGH FAMILY"


*Sekadar makluman untuk semua ahli krew tetapi seeloknya memiliki buku tersebut untuk memudahkan urusan mendapatkan tndatangan penguji terus ketika program berlangsung serta buku itu boleh digunakan sebagai bukti RASMI penyertaan ahli2 Kelana di dalam program kelana.


 Gambar: Muka hadapan Buku Panduan dan Skim Latihan Pengakap Kelana

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...